Ви ще не підписали декларацію на первинне медичне обслуговування? Ця інформація для вас!

декларації

У квітні 2018 року розпочалась національна кампанія з вибору лікаря: українці змогли обрати терапевтів, педіатрів чи сімейних лікарів, заклади яких підключились до електронної системи охорони здоров’я. Порядок вибору лікаря та підписання декларацій прописаний в документі «Порядок вибору лікаря, який надає первинну медичну допомогу».

Декларація – це документ, який підтверджує, що пацієнт хоче обслуговуватись саме у цього лікаря. Так, підписуючи декларацію з конкретним лікарем, ви повідомляєте державу (НСЗУ), що оплата за ваше обслуговування має находити у цей медзаклад.

Водночас, декларація не є юридичним документом і не підписується «раз і назавжди»: ви зможете укласти декларацію з іншим терапевтом, педіатром чи сімейним лікарем. У такому випадку не треба скасовувати попередню декларацію – достатньо просто укласти нову декларацію з обраним лікарем, а зміни автоматично зафіксуються у системі.

Ви вільні у своєму виборі – не мусите підписувати декларацію за місцем прописки чи проживання. Однак лікар може відмовити вам у підписанні декларації, якщо він уже набрав оптимальну кількість пацієнтів, а саме: сімейний лікар може обслуговувати 1 800 пацієнтів, терапевт – 2 000, педіатр – 900. Ця цифра може бути дещо більшою для лікарів, які працюють у селах. Наприклад, якщо у селі проживає 2 000 людей, то всі вони отримають змогу підписати декларацію з сімейним лікарем. Без медичної допомоги не залишиться ніхто. Це питання контролюватиме Національна служба здоров’я України.

Форма декларації затверджена Наказом МОЗ України  № 503: https://goo.gl/GbrVbc

Для підписання декларації з лікарем:

  1. Зверніться у медзаклад, де працює терапевт, педіатр чи сімейний лікар, з яким ви хочете підписати декларацію. З собою потрібно мати паспорт, податковий номер (ІПН) і мобільний телефон. Якщо ви підписуєте декларацію з педіатром чи сімейним лікарем для дитини, то візьміть також свідоцтво про народження дитини.

  Важливо: заклад, у якому працює обраний вами лікар, має бути підключеним до системи «Електронне здоров’я». Чи підключений заклад до електронної системи охорони здоров’я – уточніть у реєстратурі або у лікаря, або перевірте самостійно на сайті: https://portal.ehealth-ukraine.org/divisions.html#/

  1. Ваші дані та контактний телефон внесуть у систему «Електронне здоров‘я» (e-Health). Це зробить уповноважена особа закладу ПМД: в різних медзакладах це може бути або реєстратор, або медсестра, або лікар тощо.

  Важливо: дані вносяться в електронну систему – не буде жодних бланків, форм, печаток тощо. Після введення даних пацієнт отримує СМС з кодом на вказаний номер телефону, який уповноважена особа медзакладу вводить у систему «Електронне здоров‘я» для підтвердження (авторизація за допомогою СМС).

  1. Уповноважена особа медзакладу роздруковує із системи «Електронне здоров‘я» примірник декларації для перевірки.

  Важливо: Уважно перевірте усі свої дані. Якщо помітили помилку – скажіть про це уповноваженій особі медзакладу. Декларацію роздруковуватимуть до тих пір, поки все не буде правильно.

  1. Якщо все правильно, уповноважена особа медзакладу роздруковує із системи «Електронне здоров‘я» ще один примірник декларації.

  Важливо: Обидва примірники декларації мають бути ідентичними і без помилок.

  1. Пацієнт підписує 2 примірники декларації

  Важливо: Уповноважена особа проставляє відмітку з датою на обох примірниках декларації. Один із примірників залишається у вас, інший – у медзакладу.

  1. Уповноважена особа медзакладу накладає електронний цифровий підпис працівника юридичної особи на декларацію та надсилає її в систему «Електронне здоров‘я»

  Важливо: Ви офіційно задекларували вибір свого лікаря. Гроші за ваше обслуговування держава (НСЗУ) сплачуватиме закладу, у якому працює вибраний вами лікар. Цей процес розпочнеться одразу, коли медзаклад увійде у реформу: автономізується та укладе договір з НСЗУ.

На території Житомирського району працюють три центри первинної медико-санітарної допомоги (КНП «ЦПМСД» Житомирської районної ради, КНП «ЦПМСД» Тетерівської сільської ради ОТГ, КНП «АЗПСМ» Станишівської сільської ради ОТГ), які підключені до електронної системи охорони здоров’я – e-Health.

На території обслуговування КНП «ЦПМСД» Житомирської районної ради зареєстровано 51738 осіб. 27 лікарів закладу зареєстровані в системі «Електронне здоров‘я», а саме: 21 лікар загальної практики-сімейної медицини, 1 терапевт та 5 педіатрів. Кількість реєстраторів – 43.

Станом на червень 2019 року з лікарями КНП «ЦПСМД» Житомирської районної ради уклали декларації 37101 пацієнти. Відсоток охоплення населення складає близько – 72%. Середня кількість декларацій на одного лікаря складає – 1374,1.