На початку 2022 року набирає чинності державний стандарт України (ДСТУ) 8747. Згідно з ним вже з наступного року Служби автомобільних доріг у всіх нових дорожніх проєктах відмовляться від поточного середнього ремонту на користь капітального ремонту.
Таким чином, встановлюється лише 2 види ремонтів:
капітальний ремонт;
поточний ремонт.
Це не стосується тих об’єктів, на яких вже розпочаті роботи, що будуть завершені в рамках поточного середнього ремонту.
«Основна мережа доріг України побудована ще в радянські часи, у 70–80 роках. Якщо говорити про обсяги мережі – це 120 тисяч км доріг місцевого значення і близько 47 тисяч км доріг державного значення», – повідомляє Державне агентство автомобільних доріг України.
Збудовані 50 років тому автошляхи не розраховані на сучасні транспортні навантаження. Недостатнє фінансування належного експлуатаційного утримання та відсутність ремонту протягом десятиліть призвело до того, що більшість мережі є вкрай зношеною.
Як зазначає Укравтодор, з 2008 року, коли змінилися будівельні норми, мережа доріг не відновлювалася масово капітальним ремонтом. Замість нього широко застосовувався поточний середній ремонт.
«Якщо норматив від капітального ремонту вимагає обов’язкове укріплення основи дороги, то при поточному середньому це рішення залишається за замовником», – йдеться у повідомленні Державного агентства.
З 2020 року відповідно до програми Президента України «Велике будівництво» Укравтодор посилив контроль за об’єктами поточного середнього ремонту. Зокрема у понад 80 % випадків за структурою робіт його було наближено до рівня капітального ремонту.
Вперше за роки незалежності кожен проєкт поточного середнього ремонту проходить Секцію 5 «Проєктування автомобільних доріг та мостів» Науково-технічної ради ДП «ДерждорНДІ» (найвищий щабель контролю проєктів, який погоджує конструктив, технічні рішення, які підрядники закладають у проєктно-кошторисну документацію).