У рамках програми Президента «Велике Будівництво» триває велика робота, спрямована на збереження українських автошляхів, — Олександр Федько

01 жовтня по всій території України почала працювати система автоматичного габаритно-вагового контролю «Зважування у русі» (WiM-комплекси). На Житомирщині такі пункти габаритно-вагового контролю розміщені поблизу с. Дідовичів Новоград-Волинського району та с. Сінгурів Житомирського району.

Відсьогодні за порушення габаритно-вагових норм передбачений штраф у розмірі від 8,5 до 51 тисячі гривень.

Упродовж останніх 9 місяців інспекторами Укртрансбезпеки у співпраці з Нацполіцією перевірено майже 3900 транспортних засобів та складено понад 200 актів щодо порушень габаритно-вагових параметрів. Загалом стягнуто більш ніж 9,7 мільйони плати за перевантаження.

«Це гарний приклад комплексного підходу до вирішення проблем, що існували в нашій країні роками, адже зараз держава не лише будує та ремонтує автошляхи в рамках програми Президента України «Велике будівництво», а й впроваджує ефективну систему контролю за їх збереженням», — зазначив заступник голови Житомирської ОДА з питань взаємодії з правоохоронними органами Олександр Федько.

Він також звернув увагу перевізників та власників вантажів щодо дотримання габаритно-вагових норм на автошляхах Житомирщини.

«Це не лише вимога законодавства, а й важлива складова соціальної відповідальності бізнесу. Дороги будуються на роки і мають слугувати жителям громад протягом усього терміну експлуатації. Тож будьмо відповідальними, щоб пересуватися з комфортом», — додав Олександр Федько.

Нагадаємо, що з 01.10.2021 набув чинності Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо окремих питань здійснення габаритно-вагового контролю», який посилює відповідальність за порушення вагових норм.

Крім того, на дорогах «Великого будівництва» цього року встановлять ще понад 60 систем «Зважування-в-русі».

Довідково. Система WiM — інструмент прямого стягнення штрафів за перевищення габаритно-вагових норм. Майданчик системи перекриває дорогу по всій ширині, а фіксація руху здійснюється цілодобово у режимі реального часу за допомогою обладнання, яке монтується в верхньому шарі покриття автомобільних доріг або на прогонових будовах мостів та шляхопроводів.

Навантаження на кожну вісь вимірюється як мінімум у трьох послідовних точках. Автоматично зчитується номерний знак, габаритні розміри, загальна маса, навантаження на кожну вісь та кожне колесо окремо, кількість осей, швидкість руху тощо.