Ще раз про допомогу на дітей фізичним особам – підприємцям І-ІІ групи

соціальний захист

22 квітня Кабінет Міністрів України прийняв постанову №329 «Деякі питання соціальної підтримки сімей з дітьми» щодо надання додаткових соціальних гарантій на період дії карантину та на один місяць після дати його скасування для фізичних осіб – підприємців, в сім’ях яких виховуються діти віком до 10 років. Постанова №329 набрала чинності 05.05.2020 року (опубліковано «Урядовий кур’єр » №84 від 05.05.2020 року).

Право на отримання допомоги мають фізичні особи – підприємці, які обрали спрощену систему оподаткування та належать до першої і другої групи платників єдиного податку, за умови сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування за усі місяці 2019 року або протягом усіх місяців 2019 року з дати державної реєстрації як фізичної особи – підприємця. Допомога не надається батькам, які вже отримують відшкодування вартості «муніципальна няня» на зазначену дитину.

Допомога призначається на період карантину, встановленого постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2020 року №211 «Про запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої короно вірусом SARS-CoV-2», та на один місяць після дати його відміни одному з батьків на кожну дитину до досягнення нею 10 – річного віку (включно) у розмірі прожиткового мінімуму, встановленого для дітей відповідних вікових груп станом на 1 січня 2020 року, і виплачується щомісячно за повний місяць.

 

У якому розмірі призначається допомога?

 

Допомога призначається з місяця звернення одному з батьків (опікуну), який зареєстрований як фізична особа – підприємець на кожну дитину до досягнення нею 10-річного віку (включно) та виплачується у розмірі прожиткового мінімуму, встановленого для дітей відповідних вікових груп станом на 1 січня 2020 року, а саме:

  • На дітей віком до 6 років – 1779, 00 грн.;
  • На дітей від 6 до 10 років – 2 218,00 грн.

 

Як оформити допомогу?

 

Допомога призначається управлінням праці та соціального захисту населення Житомирської районної державної адміністрації за місцем реєстрації або фактичним місцем проживання фізичної особи – підприємця. Для призначення допомоги подаються наступні документи:

  • Заява за встановленою формою (форма заяви додається)

Звертаємо увагу, виплата допомоги проводиться лише через банківські установи, тому важливо у заяві зазначити банківські реквізити, на які будуть перераховуватись кошти. Банківський рахунок слід зазначити у форматі IVAN, що містить 29 символів.

  • Копії свідоцтв про народження кожної дитини віком до 10 років.
  • Довідку з Пенсійного фонду України про сплату єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (індивідуальні відомості про застраховану особу форми ОК – 7). Довідку ОК – 7 можна отримати залишивши відповідну заяву у дистанційних скриньках розташованих безпосередньо в приміщеннях територіальних відділів Пенсійного фонду України або отримати через веб – портал електронних послуг  Пенсійного фонду України з використанням електронного підпису за адресою https://pfu.gov.ua/.
  • Копію документа, що підтверджує право на постійне проживання в Україні (для іноземців та особи без громадянства).
  • Копія рішення про встановлення опіки ( уразі здійснення опіки над дитиною).

Управлінням праці та соціального захисту населення приймається рішення щодо призначення допомоги по кожному зверненню окремо відповідно до норм постанови, перевіряється повнота сплати єдиного соціального внеску за усі місяці 2019 року або протягом усіх місяців 2019 року з дати державної реєстрації як фізичної особи – підприємця.

 

Увага! Допомога призначається лише тим ФОПам, які займалися підприємницькою діяльністю у 2019 році. Якщо ФОП зареєструвався у 2020 році, він не може претендувати на отримання допомоги.

Відповідно до пункту 7 Порядку №329 допомога призначається з місяця звернення.

Отримувач допомоги на дітей у разі виникнення обставин, які призводять до припинення виплати допомоги, зобов’язаний протягом трьох робочих днів повідомити про це управління праці та соціального захисту населення.

 

Як подати документи?

 

Документи на призначення допомоги можна подати як в паперовому та і в електронному вигляді. В паперовому вигляді документи можна направити поштою  або залишити їх у дистанційній скриньці розташованою безпосередньо в приміщенні управлінні праці та соціального захисту населення Житомирської районної державної адміністрації. В сільській місцевості та у об’єднаних територіальних громадах документи подаються через уповноважених осіб.

На період дії карантинних обмежень безпосередній прийом громадян на проводиться, в зв’язку з цим допомогу на дітей фізичні особи – підприємці можуть оформити он-лайн, заповнивши електронну форму на офіційному веб – сайті Міністерства соціальної політики www.msp.gov.ua  в розділі «е – сервіси» або за посиланням – https://dopomoga2fop.ioc.gov.ua, а також Єдиним порталом державних послуг «Дія» з використанням кваліфікованого електронного цифрового підпису.

В разі відсутності можливості подання заяви та декларації он-лайн, всі необхідні документи для призначення всіх видів соціальних допомог можуть бути надіслані на електронну адресу Житомирського управління соціального захисту населення upszn@zhtrda.zht.gov.ua  або рекомендуємо надсилати засобами поштового зв’язку: 10012, м. Житомир, вул. Б.Тена, 16.

За додатковою інформацією звертатись за телефонами гарячої лінії: 22-76-68, 22-76-74.