Як шахраям це вдається?
Зловмисники телефонують членам родин загиблих військовослужбовців, видаючи себе за працівників оператора мобільного зв’язку, та переконують надати конфіденційну інформацію про фінансовий номер, прив’язаний до банківських рахунків. З різних підстав шахраї можуть випитувати смс-коди від мобільних операторів, логін та пароль до онлайн-кабінету мобільного оператора тощо. Також просять жертву на деякий час вимкнути телефон.
Отримавши таку інформацію, вони замовляють послугу віддаленого перевипуску сім-карти – це відкриває їм доступ до онлайн-банкінгу, що дає їм змогу викрасти гроші з рахунків.
Також трапляються випадки, коли шахраї телефонують й переконують жертву, що не варто тримати гроші в банках України, а варто покласти гроші на рахунок фінансової установи за кордоном. Змушують жертву перерахувати гроші на відповідний рахунок, підконтрольний шахраям.
Як не потрапити до пастки шахраїв?
- Не перераховуйте кошти відповідно до вказівок, наданих телефоном.
- Не повідомляйте смс-коди від мобільних операторів.
- Не розголошуйте особисту інформацію незнайомим особам.
- Ніколи не вимикайте телефон за вказівкою невідомих осіб.
- Захистіть свій фінансовий номер телефону – перейдіть на контрактну форму обслуговування з мобільним оператором або зареєструйте свій номер за паспортом.
Будьте обережні та захищайте свої фінанси й особисті дані.
Якщо ви стали жертвою шахрайства, заповніть форму зворотного зв’язку на сайті кіберполіції за посиланням: https://ticket.cyberpolice.gov.ua/ або повідомте про цю ситуацію за номером телефону: 0 800 505 170.
Більше інформації про правила платіжної безпеки – на сайті #ШахрайГудбай за посиланням: https://promo.bank.gov.ua/stopfraud/.