25 березня голова Житомирської райдержадміністрації Юрій Денисовець провів п’яте позачергове засідання районної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій. Засідання проведено в дистанційному режимі з використанням електронних засобів комунікації.
На порядок денний виносилося питання щодо дотримання карантинних заходів на території району та функціонування пасажирських перевезень.
З урахуванням пропозицій та зауважень, внесених у ході обговорення питання комісією, відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 09.12.2020 року № 1236 «Про встановлення карантину та запровадження обмежувальних протиепідемічних заходів з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» в редакції постанови Кабінету Міністрів України
від 22.03.2021 року № 230 внести на рівні району зміни до розділу ІІ протоколу обласної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій від 01.03.2021 № 6, а саме:
У пункті 1:
1) підпункт 7 після слова “учасників” доповнити словами “заходів з оцінювання якості освіти”;
2) підпункт 9 викласти в такій редакції: “9) діяльність ринків, крім продовольчих;”;
3) підпункт 10 після слів “загальної середньої освіти” доповнити словами “, а також осіб, які беруть участь у заходах з оцінювання якості освіти”;
4) доповнити пункт підпунктами 11—15 такого змісту:
“11) за окремим рішенням регіональної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій — здійснення регулярних та нерегулярних перевезень пасажирів автомобільним та залізничним транспортом у межах відповідних регіонів, крім транзитних перевезень та перевезень:
легковими автомобілями, кількість пасажирів, включаючи водія, в яких не більше п’яти осіб без урахування дітей віком до 14 років;
службовими та/або орендованими автомобільними транспортними засобами підприємств, закладів та установ у межах кількості місць для сидіння і виключно за маршрутами руху, про які поінформовано не менше ніж за два дні органи Національної поліції;
пасажирів автомобільним транспортом у міжнародному сполученні за наявності у них лабораторно підтвердженого негативного результату тестування на COVID-19 методом полімеразної ланцюгової реакції, яке проведено не більш як за 48 годин до дня поїздки;”;
12) за окремим рішенням Державної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій — посадка пасажирів в автомобільний чи залізничний транспорт, який забезпечує сполучення між регіонами, крім посадки пасажирів до поїздів спеціальних залізничних рейсів у внутрішньому сполученні, рішення щодо яких приймається у кожному конкретному випадку перевізником за заявками обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій за погодженням з Міністерством інфраструктури та Міністерством охорони здоров’я; запровадження інших альтернативних обмежень, у тому числі обмеження заповнюваності транспортних засобів, виходячи з епідемічної ситуації в конкретних регіонах;
13) проведення державними та комунальними закладами охорони здоров’я планових заходів з госпіталізації, крім:
надання медичної допомоги внаслідок ускладненого перебігу вагітності та пологів;
надання медичної допомоги вагітним, роділлям, породіллям, новонародженим;
надання медичної допомоги у спеціалізованих відділеннях закладів охорони здоров’я пацієнтам з онкологічними та пульмонологічними захворюваннями;
надання паліативної медичної допомоги у стаціонарних умовах;
надання планової медичної допомоги закладами охорони здоров’я національного рівня, що надають третинну (високоспеціалізовану) медичну допомогу, за умови дотримання відповідних санітарних та протиепідемічних заходів;
проведення інших невідкладних і термінових заходів з госпіталізації, якщо внаслідок їх перенесення (відтермінування) існує значний ризик для життя або здоров’я людей;
14) робота підвісних канатних доріг;
15) перебування на територіях загального користування без вдягнутих засобів індивідуального захисту, зокрема респіраторів або захисних масок, що закривають ніс та рот, у тому числі виготовлених самостійно”.
Ураховуючи соціальну напругу в районі, що виникла у зв’язку із забороною здійснення регулярних пасажирських перевезень, а також необхідністю забезпечення належної та безперебійної роботи об’єктів критичної інфраструктури, що здійснюють життєзабезпечення населення області під час карантинних обмежень комісією рекомендовано органам місцевого самоврядування відновити функціонування міських, приміських та міжміських внутрішньообласних автобусних маршрутів загального користування, а також приміського залізничного пасажирського сполучення, за таких умов:
– на регулярних міських автобусних маршрутах – забезпечувати перевезення пасажирів у кількості 50% місць для сидіння передбачених технічною характеристикою транспортного засобу, що визначена на реєстраційних документах на цей транспортний засіб;
– на регулярних приміських та міжміських автобусних маршрутах – перевезень пасажирів забезпечувати лише в кількості місць для сидіння передбачених технічною характеристикою транспортного засобу, що визначена на реєстраційних документах на цей транспортний засіб;
– перевізник несе відповідальність за забезпечення водіїв засобами індивідуального захисту, зокрема респіраторами або захисними масками, та здійснює контроль за використанням засобів індивідуального захисту, зокрема респіраторів або захисних масок пасажирами під час перевезення, у тому числі виготовлених самостійно.
Органам місцевого самоврядування також рекомендовано в залежності від епідеміологічної ситуації, у разі відновлення функціонування міських, приміських та міжміських внутрішньообласних автобусних маршрутів загального користування, забезпечити неухильне дотримання умов карантину та режимів роботи громадського транспорту.
Житомирському РУП ГУНП в Житомирській області, Управлінню патрульної поліції в Житомирській області, Житомирському районному управління головного управління Держпродспоживслужби в Житомирській області визначено завдання забезпечити контроль за дотриманням протиепідемічних заходів у громадському транспорті.