З метою організації виконання постанови Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2018 року №1176 «Деякі питання надання житлових субсидій населенню у грошовій формі» 5 лютого в малій залі районної ради управлінням праці та соціального захисту населення РДА проведено нараду-семінар.
Нарада-семінар проведена за участю заступника начальника Житомирського обласного управління АТ «Ощадбанк», представників ПАТ «Житомиргаз Збут», ТОВ «ЖОЕК», представників підприємств-надавачів послуг, уповноважених представників територіальних громад, селищної, сільських рад, на якій обговорено механізм надання субсидій у грошовій формі та порядок взаємодії учасників на всіх етапах.
На нараді були розглянуті головні моменти, які потребують особливої уваги.
З урахуванням змін до «Положення про призначення житлових субсидій», які внесені постановою Кабінету Міністрів України № 1176 від 2018 року, субсидія на оплату житлово-комунальних послуг з 01.01.2019 року призначається у грошовій формі тільки для тих громадян, які звернулись за її призначенням вперше.
Всім домогосподарствам, яким субсидія була призначена на опалювальний сезон 2018-2019 року, у тому числі, коли розмір субсидії склав 0,00 грн., продовжується термін дії субсидії по квітень 2019 року. Повторні звернення до кінця призначення субсидії не приймаються. Для таких домогосподарств необхідно нове звернення тільки після 01.05.2019 року.
Банківське обслуговування реалізації механізму надання субсидій у грошовій формі буде проводитись уповноваженим банком «Державний ощадний банк України» (АТ «Ощадбанк»).
Порядок приймання заяв та документів для призначення житлових субсидій, визначення права на призначення, обрахунку доходів, визначення розміру субсидії залишається незмінним. Змінюється алгоритм виплати житлових субсидій.
З січня місяця 2019 року звернення за призначенням субсидії приймаються на бланках заяви та декларації нового зразка. Заява доповнена новими послугами комунальних організацій, а саме: оплата послуги з постачання та окремо оплата з абонентського обслуговування за цю послугу. Такі рахунки повинні відкрити комунальні організації, які її надають.
Для реєстрації нового звернення за призначенням субсидії у заяві необхідно чітко заповнити всі розділи заяви та декларації. Відтепер подана заява буде відхилена якщо: відсутні чітко заповнені персональні дані зареєстрованих осіб та членів їх сімей, немає згоди на обробку персональних даних або відсутній номер мобільного телефону.
Звернення за призначенням житлової субсидії приймають управління соціального захисту населення. За умови коректного подання всіх даних зареєстрованих осіб, визначається право на призначення житлової субсидії за порядком, який діяв по 31.12.2018 року.
Після призначення житлової субсидії інформація про заявника, адресні дані, номер мобільного телефону, суми призначеної субсидії на всі комунальні послуги направляються в електронному вигляді до Міністерства соціальної політики України по каналам захищеного зв’язку.
Міністерство соціальної політики України перевіряє інформацію і направляє по каналам захищеного зв’язку інформацію про суми призначеної субсидії до відділень АТ «Ощадбанк» за місцем надання послуг. АТ «Ощадбанк» формує облікові записи одержувачів житлових субсидій для можливості подальшого зарахування коштів про що повідомляє Міністерство соціальної політики України.
На підставі отриманої інформації від АТ «Ощадбанк» про відповідність нарахованих сум субсидії з поданими реєстрами, Міністерство соціальної політики України щомісячно формує відповідні реєстри для проведення виплат та проводить фінансування на рахунки для виплати житлових субсидій.
Щомісяця до 13 числа місяця наступного за звітним надавачі комунальних послуг для Ощадбанку надаватимуть інформацію щодо нарахованих сум за спожиті послуги у попередньому місяці. Банк згідно з наданою інформацією щомісяця до 18 числа повинен перераховувати кошти надавачам послуг в розрізі кожного отримувача субсидії.
Після здійснення перерахування коштів на рахунки управителів, об’єднань, виконавців комунальних послуг, АТ «Ощадбанк» протягом доби інформує одержувача житлової субсидії шляхом надсилання йому СМС-повідомлення про стан розрахунків за послуги. У СМС-повідомленні обов’язково зазначаються дані про наявний залишок платежу за кожним видом послуг та перелік послуг, за якими від управителів, об’єднань, виконавців комунальних послуг не отримані реєстри нарахованих сум платежів.
Особливо звертаємо увагу про зазначення номеру мобільного телефону заявника. Уповноважений банк буде проводити грошові виплати та тримати зв’язок з одержувачами субсидій тільки через мобільний телефон. У разі зміни оператора мобільного зв’язку або номера мобільного телефону, заявник зобов’язаний звернутись з новою заявою та декларацією до управління соціального захисту населення.
Наявність та правильність в заяві відомостей про номер мобільного телефону є невід’ємною складовою механізму надання субсидії у грошовій формі, оскільки функції виплати житлової субсидії здійснюватиме АТ «Ощадбанк» і інформуватиме одержувачів житлових субсидій про розрахунки за житлово-комунальні послуги за допомогою СМС-повідомлень.
Субсидію у грошовій формі громадяни на руки отримувати не будуть. На кожного одержувача субсидій, після опрацювання заяви на монетизацію, буде автоматично відкритий персональний обліковий запис в АТ «Ощадбанк», на якому будуть відображатися житлова субсидії у грошовій формі.
Громадяни, яким субсидія надається у грошовій формі, зобов’язані щомісячно сплачувати вартість використаних послуг з урахуванням призначеної субсидії.
Після закінчення опалювального сезону залишки коштів на рахунках для виплати житлової субсидії, відображені на облікових записах одержувачів житлової субсидії, які утворились станом на 1 червня, виплачуються банківською установою одержувачам житлових су6сидій шляхом перерахування таких коштів на поточні рахунки відкриті в АТ «Ощадбанк» (банк відкриває такі рахунки самостійно), про що банк інформує одержувачів субсидії шляхом надсилання СМС-повідомлень.