Обов’язкова ДПА з математики з 2021-го, математичний онлайн-ресурс і Музей науки – Уряд затвердив план Року математичної освіти

ДПА

Обов’язкова державна підсумкова атестація у формі ЗНО з математики, забезпечення якісного вивчення математики, відкриття Музею науки – ці та інші заходи передбачено планом проведення Року математичної освіти в Україні у 2020/2021 навчальному році, ухваленим Урядом 25 червня 2020 року.

“Міжнародне дослідження PISA‑2018 показало, що 36% наших 15‑річних учнів не досягають базового рівня знання з математики. Однією з ініціатив, покликаних вирішити цю проблему, стало оголошення навчального року 2020/2021 Роком математичної освіти. Впродовж нього ми плануємо впровадити найбільш нагальні й потрібні дітям та освітянам новації, а також закріпити думку про те, що математика потрібна кожному з нас у повсякденному житті. Заходи Року математики охоплять дошкільну, повну загальну середню, позашкільну, професійно-технічну та вищу освіту“, – зазначила заступниця Міністра освіти і науки України Любомира Мандзій.

План Року математичної освіти передбачає заходи, покликані забезпечити рівний доступ учнів до вивчення математики і застосування сучасних технологій навчання математики, удосконалити ресурсне забезпечення освітнього процесу, підвищити мотивацію школярів до вивчення математики та її застосування в житті, популяризувати математичну освіту.

Зокрема, починаючи з травня 2021 року здобувачі повної загальної середньої освіти складатимуть обов’язкову державну підсумкову атестацію у формі ЗНО з математики.

Згідно з планом, протягом навчального року 2020/2021 також передбачено:

  • збільшити кількості навчальних годин на вивчення математики в Державному стандарті базової середньої освіти;
  • впровадити курси “Логіка”, “Математична логіка” у варіативну складову навчальних планів 1‑11 класів;
  • провести тренінги для вчителів початкових класів та вихователів закладів дошкільної освіти із застосування Легоматематики в освітньому процесі;
  • оснастити школи і профтехи, що забезпечують здобуття повної загальної середньої освіти, обладнанням для навчальних кабінетів і STEM‑лабораторій;
  • створити каталог освітніх ресурсів з вивчення математики;
  • розширити мережі математичних гуртків у закладах загальної середньої та позашкільної освіти;
  • організувати математичні хаб-простори на базі вишів, що мають факультети (інститути) з підготовки вчителів.

У квітні 2021 року також заплановано створити безкоштовний математичний онлайн-ресурс та розробити відповідний контент для учнів та вчителів математики.

Протягом червня-серпня 2021‑го планується організувати літні «математичні школи» для вчителів та учнів, а на листопад заплановано відкриття Музею науки.