Про організоване завершення 2019-2020 навчального року в закладах освіти Житомирського району

освіта

Шановні вчителі та батьки учнів!

Ми наближаємося до завершення 2019-2020 навчального року. У надзвичайних умовах жорстких карантинних заходів опинився увесь світ, у тому числі й система освіти, яка є невід’ємною ланкою суспільного життя. Масове дистанційне навчання в умовах ізоляції стало викликом для усіх: освітян, студентів, учнів, батьків.

Дякуємо батькам, які стали нашими союзниками у налагодженні дистанційного навчання, підтримують їх та педагогів у цьому незвичному освітньому процесі.

Дистанційне навчання в умовах карантину ще не закінчилося. Попереду цілий місяць навчання, а далі – завершення 2019-2020 навчального року. І яким він буде, залежить тільки від нас з вами, від злагодженості наших дій, педагогічної мудрості та витривалості.

Відділ освіти, національно-патріотичного виховання, молоді та спорту Житомирської РДА, посилаючись на нормативні документи та методичні рекомендації МОН України, рекомендує діяти наступним чином:

  • здійснити підсумкове оцінювання у 2019‑2020 навчальному році з урахуванням результатів очного навчання у І семестрі, січні-березні 2020 року та результатів дистанційного навчання в період карантинних обмежень;
  • виставити річні оцінки у класні журнали в період не пізніше 6 робочих днів після завершення ІІ семестру (відповідно до шкільних наказів про структуру 2019‑2020 навчального року) та можливості фізичного повернення педагогічних працівників до приміщень закладів освіти;
  • у класному журналі на відповідній сторінці навчального предмета зазначити: тематику навчального матеріалу (згідно календарного планування), домашні завдання, а також форми роботи (дистанційні онлайн-консультації, відео-уроки, скайп-конференції, тестування тощо);
  • виставити тематичні оцінки та оцінки за ведення зошитів на основі перевірених робіт, виконаних учнями під час дистанційного навчання;
  • прийняти до 01.07.2020 року педагогічною радою рішення про переведення учнів (вихованців) закладу загальної середньої освіти до наступного класу;
  • перевести до наступного класу учнів, які з різних причин не були охоплені дистанційним навчанням у період карантину, та розробити для кожного з них індивідуальні навчальні плани щодо засвоєння пропущеного навчального матеріалу (індивідуальний навчальний план затверджується директором до початку наступного навчального року);
  • організувати роботу з такими дітьми за індивідуальним навчальним планом до 01.07.2020 у разі відкриття шкіл у червні 2020 року та фізичної присутності дитини, підтвердження можливості перебування учня в дитячому колективі, а також згоди батьків. Таким чином, навчальні досягнення учнів можуть бути оцінені за поточний навчальний рік до кінця 2019‑2020 навчального року. У разі неможливості повернення учня до закладу освіти в період до 01.07.2020 освоєння ним пропущеного матеріалу за індивідуальним навчальним планом буде забезпечено у 2020‑2021 навчальному році;
  • передбачити освітніми програмами, навчальними планами закладів освіти та календарним плануванням педагогічних працівників проведення у вересні 2020 року коригуючого навчання для учнів усіх класів з предметів, вивчення яких буде продовжено у новому навчальному році;
  • систематизувати та засвідчити особистим підписом документацію, яка підтверджує виконання працівниками під час карантинних заходів методичної, організаційно-педагогічної, самоосвітньої роботи відповідно до навчального навантаження вчителя та розкладу навчальних занять, забезпечити її зберігання;
  • здійснити оплату праці в повному обсязі за фактично відпрацьований та облікований адміністрацією закладу освіти час у березні, квітні та травні 2020 року, що припав на період карантинних обмежень, педагогічним працівникам-сумісникам, яким здійснюється погодинна оплата праці, при умові організації ними дистанційного навчання, його супроводу та наявності підтверджуючих матеріалів. Оплата праці за заміну уроків під час карантину рекомендаційними листами МОН не передбачена.

Щодо видачі свідоцтва досягнень, табеля навчальних досягнень та свідоцтва про базову середню освіту учням 1‑10‑х класів:

  • свідоцтва досягнень учнів 1, 2‑х класів, табелі навчальних досягнень учнів 3‑8‑х, 10‑х класів заповнюються класними керівниками самостійно після проведення семестрового та річного оцінювання. Учням, які продовжують навчання у цьому закладі, вищезазначені документи направляються в електронному вигляді з подальшим врученням оригіналу документа на початку нового навчального року;
  • звільнити від державної підсумкової атестації учнів 4‑х та 9‑х класів згідно наказу МОН від 30.03.2020 № 463 (у графі з написом «ДПА» зробити запис «звільнений», «звільнена»);
  • річне оцінювання випускників 9-х класів, звільнених від ДПА, здійснюється на підставі результатів І семестру, очного навчання упродовж січня-березня та результатів дистанційного навчання. Оформлення свідоцтв про здобуття базової середньої освіти рекомендуємо завершити до 15 червня. Організувати видачу свідоцтв після прийняття Урядом рішень про зняття певних карантинних обмежень для здобувачів освіти та з дотриманням регламенту санітарно-епідеміологічної безпеки.

Для випускників 11-х класів пропонуємо після завершення карантинних обмежень організувати навчально-польові збори та додаткові консультації з предметів, обраних ними для проходження ДПА у формі ЗНО. Зважаючи на те, що після завершення карантинних обмежень необхідно дотримуватися чіткого регламенту санітарно-епідеміологічної безпеки, такі консультації можуть проводитись за наявності підтвердження задовільного стану здоров’я учня та створення відповідних умов для навчання (засоби індивідуального захисту, малими групами, забезпечення дистанції тощо).

Щодо зарахування (переведення) учнів до закладів загальної середньої освіти.

Зарахування до будь-якого класу, як правило, здійснюється до початку навчального року. Враховуючи особливості завершення 2019-2020 навчального року (карантинні обмеження), прийом заяв та документів до 1‑х класів рекомендуємо розпочати після завершення карантинних обмежень або онлайн. Прийом документів до 5‑х та 10‑х класів розпочнеться після видачі учням відповідних документів про освіту. Інформацію про профілі навчання в старшій школі, кількість майбутніх 10‑х класів, необхідно розмістити на шкільних сайтах до 12 травня.

Питання щодо організації роботи пришкільних таборів буде розглянуто після прийняття Урядом рішення про зняття карантинних обмежень. Нам необхідно бути готовими до можливого відкриття пришкільних та мовних таборів за умови забезпечення вимог Регламенту санітарно-епідемічної безпеки. Режим їх роботи відрізнятиметься від традиційного.

Нагадуємо, що згідно зі ст. 23 Закону України «Про освіту» заклади загальної середньої освіти мають автономію у прийнятті організаційних рішень.