Щодо виправлення помилок, які виявлені в реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування

реєстр

Державний реєстр загальнообов’язкового державного соціального страхування (далі – Державний реєстр) – організаційно-технічна система, призначена для накопичення, зберігання та використання інформації про збір та ведення обліку єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, його платників та застрахованих осіб, створений відповідно до Закону України „Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування” від 08.07.2010 № 2464.

Реєстр застрахованих осіб (далі – РЗО) – одна з двох складових Державного реєстру, є автоматизованим банком відомостей обліку фізичних осіб, які підлягають загальнообов’язковому державному соціальному страхуванню – застрахованих осіб, які сплачують або за яких сплачують єдиний соціальний внесок (далі – ЄСВ).

Друга складова Державного реєстру – реєстр страхувальників. Страхувальниками є платники податку – роботодавці та інші особи, які зобов’язані  сплачувати  ЄСВ.

РЗО складається з персональних електронних облікових карток застрахованих осіб, де відомості про застрахованих осіб формуються із даних звітності страхувальників.

Після верифікації інформації, що міститься в РЗО, на виконання листа Пенсійного фонду України від 17.11.2017 № 36492/04-21 проводиться аналіз  протоколів розбіжностей/некоректних даних, виявлених в персональних картках, з метою мінімізації ризиків використання недостовірних відомостей при призначенні пенсій та інших соціальних виплат.

Страхувальники, які отримали інформацію про виявлені помилки при відображенні реєстраційного номеру облікової картки платника податків у застрахованих осіб, які перебували з ними в трудових відносинах, мають можливість провести виправлення в своїй звітності для запобігання  порушення прав та соціальних гарантій застрахованих осіб, гарантованих законодавством України.

Виправлення помилок у звітності проводяться за наявності документів, підтверджуючих реєстраційний номер облікової картки платника податків (копії довідки Державного реєстру фізичних осіб) та прізвища, ім’я, по батькові (копії паспорта).

Для виправлення помилок у звітності за період з 01.01.2000 по 31.12.2010 до  органів Пенсійного фонду України надаються коригувальні відомості після проведення перевірки, здійсненої за заявою страхувальника (п. 2. постанови правління Пенсійного фонду України від 03 грудня 2013 року № 25-2). У разі виконання в повному обсязі та у встановлений строк припису про усунення правопорушень, фінансові та адміністративні санкції, заходи реагування до суб’єктів господарювання, його посадових осіб не застосовуються (ч. 11 ст. 7 Закону України „Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності”).

Для виправлення помилок у звітності з 01.01.2011 коригувальні відомості (тип форми „Скасовуюча” Додатку 4 звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування) страхувальником самостійно надаються до територіального органу Державної фіскальної служби України.

Наголошуємо, що наявність помилок у реєстрі застрахованих осіб  позбавляє можливості зарахування відповідного періоду до стажу роботи, що впливає на розмір пенсії та правильного призначення соціальних виплат.