Інфраструктурна євроінтеграція України залишається незмінним пріоритетом роботи Міністерства, — Владислав Криклій

євроінтеграція

Міністр інфраструктури України Владислав Криклій перебуває у складі офіційної делегації Прем’єр-Міністра України Дениса Шмигаля із робочим візитом до Брюсселю. У рамках поїздки 9 лютого Владислав Криклій провів робочу зустріч із виконавчим директором Європейського залізничного агентства (ERA) Йозефом Доппельбауером.

 

Сторони обговорили стан імплементації законодавства ЄС у залізничній галузі та перспективи співпраці за цим напрямком.

 

Владислав Криклій повідомив, що в рамках імплементації Угоди про асоціацію Мінінфраструктури забезпечує адаптацію українського законодавства до норм і актів ЄС.

«Спільно з українським Парламентом ми розробили та зареєстрували у Верховній Раді законопроект «Про залізничний транспорт», який передбачає створення конкурентного ринку перевезень і враховує 6 європейських директив та 2 регламенти. Не чекаючи його прийняття, ми вже попередньо розробляємо підзаконні акти для його реалізації, а також впроваджуємо експериментальний проект із допуску приватної тяги на залізницю», — зазначив Міністр.

За його словами, для приведення у відповідність до законодавства ЄС також вже розроблений і опрацьований європейськими експертами проект Положення про систему управління безпекою руху на залізничному транспорті. Крім цього, Уряд України затвердив модулі оцінки відповідності у сфері залізничного транспорту, що відповідають Директиві 2008/57/ЄС та Рішенню Комісії 2010/713/ЄС від 9 листопада 2010 року.

«Інфраструктурна євроінтеграція України є незмінним пріоритетом роботи Міністерства. І ми будемо вдячні Європейському залізничному агентству за можливе сприяння та підтримку в євроінтеграційних процесах на українській залізниці. Зокрема, що стосується інтероперабельності та впровадження реєстрів підсистем залізничного транспорту. Після імплементації законодавства ЄС, визначеного Угодою про асоціацію, ми продовжимо оновлювати свою законодавчу базу відповідно до 4-го залізничного пакета, а також розпочнемо консультації щодо взаємного визнання документів між Україною та ERA», — додав Владислав Криклій.

Йозеф Доппельбауер відмітив високий рівень співпраці з українською стороною та зацікавленість у подальшому поглибленні цього співробітництва. За його словами, Україна відіграє важливу роль у розвитку залізничного транспорту ЄС. Сторони домовилися щодо участі України в заходах ERA.

 

Довідково. Європейське залізничне агентство забезпечує сумісність європейської системи управління залізничними перевезеннями під час розробки та впровадження Єдиного європейського залізничного простору. Воно виступає в ролі Європейського органу відповідно до 4-го залізничного пакета, згідно з яким видає єдині сертифікати безпеки та дозволи на транспортні засоби, що діють у всіх європейських країнах.

Місія ERA — сприяти ефективному функціонуванню Єдиного європейського залізничного простору без кордонів.

Завдання ERA:

• сприяння узгодженому підходу до безпеки залізничних перевезень;
• розробка технічної та законодавчої бази для усунення технічних бар’єрів;
• покращення доступу та використання інформації про залізничну систему.